New York part 4

Söndag 12 maj. Mors dag (i USA). Vi kickstartade med pannkaksfrukost. Och nej, inte heller denna gång orkade vi äta upp. Mätt i magen gick vi till Broadway Dance Center för att signa upp mig så jag fick gå på klasser. Sagt och gjort och jag bokade en klass i Broadway Jazz 1,5h senare. 18 dollar kostar varje klass - nästan gratis. Vi gick runt lite i affärerna kring Times Square innan jag återvände till dansstudion för klass. Det var verkligen jätteroligt. Kul folk! Koreografin var enkel, lätt att hänga med, men det var kul. På denna klass krävdes inte så mycket erfarenhet. 3-4år tror jag det var. Medan jag dansade så shoppade Louise. Jag shoppade lite också - i shoppen på BDC. Vi möttes upp på vandrarhemmet där vi duschade och gjorde i ordning oss. Sedan var det dags för musikal - Chicago. Den var jättebra och vi hade superbra platser. Efter Chicago skulle vi ta oss neråt Downtown. Tror det var 13th street och bortanför 10e avenyn (över 35 gator skulle vi ta oss alltså). Eftersom vi hade gott om tid så gick vi. Ajajaj mina fötter!! Denna kväll hade jag inte mina NIKE-runners på mig. Finskor var det som gällde. Vi hade fått tips om att besöka The Standard grill och Boom boom room. Direkt när vi kom dit tog vi oss upp till Boom boom room. Tipsen vi hade fått var "ha finkläder/finskor", "va där tidigt, innan middagen, annars kommer ni inte in", "agera självsäkert och målmedvetet", "gå bara förbi vakterna, tveka inte"... Det var lättare sagt än gjort. Eftersom det inte var skyltat någonstans så hade vi ingen aning om vart vi skulle. Vi kunde bara gå på vad Jeppe berättat. Men vi klarade det. Vi kom in. De framför oss gjorde det inte. Helt fantastiskt ställe med utsikt åt alla håll. Eftersom det var så kallt var vi inte uppe på takterassen, men det gjorde inget. Vi var där uppe i säkert 2-2,5h innan vi tog hissen ner och gick in på The standard grill där vi bokat bord 2månader innan. Första och enda gången vi tog tunnelbanan var hem härifrån på kvällen/natten. Vi var otroligt trötta (vi var inte vana att va uppe så länge), mina fötter gjorde frukansvärt ont, det var kallt och det blåste och vi hade en över timmen lång promenad framför oss. Valet att ta tunnelbana var inte så svårt. Nöjda och glada gick vi och la oss. I new York (USA?) är alla otroligt trevliga och pratar mycket. Denna dag hade mer än 15-20 personer hälsat oss "Happy mother's day". I affärer, på BDC, uteliggare/tiggare på gatan, på restauranger/caféer, någon random person på gatan.
 
Bilder från söndag 26 maj:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback