Lukta gott!

Har en film hemma, inspelad på dagis. Jag (3år?) springer runt o säger "lukta gott". Konstant! Himla positiv hungrig unge kan man tycka.

Men nu luktar det faktiskt gott här hemma, för jag har bakat. :) Jag har inte bakat speciellt mycket i mina dagar. Jo, jag har väl hjälp mamma - men inte bakat själv. Kladdmuffins har jag gjort 2-3 gånger och en gång har jag gjort brownies (som för övrigt fick högsta poäng av M). Jag tror att jag är riktigt duktig :) haha. Det återstår dock att se hur min fruktkaka med nötter som står i ugnen smakar.

The day of dance

Idag är det 29 april. En mycket viktig dag. Viktigare än julafton. Det är DANSENS DAG! Jag hoppas verkligen att ni alla firar den, på ett eller annat sätt.

Dans kallas rytmiska kroppsrörelser som kan utföras till musik. Varje rörelse innehar möjligheten att vara en dans.

Hos många naturfolk och i äldre tider har dansen varit en viktig beståndsdel i den religiösa kulten. I modern tid förekommer dans dels som konstprestation, dels som sällskapsnöje i många växlande former. Dans är ett utmärkt sätt att motionera, eftersom den ger styrka, smidighet, kroppskännedom och ökat blodflöde. [Wikipedia - Dans]

I förra inlägget hade jag en bild på folk som tittade/fotade. Det tyckte jag var kul. Men det finns alltid de som är värre. Idag var Josephine Bornebusch inne på samma tema. Men hennes bilder är sjukt mycket bättre och sjukt mycket roligare.

Liten fjant

Man kan ju undra vad som händer här...

...jo det är Manneken Pis som står och kissar i ett hörn.

Takterass

Dagen till ära (annandag påsk) hade jag mina kycklingbrallor på mig (premiär för iår). Tog en tur på stan för att växla tillbaka lite pengar - alla gick inte åt i helgen. Dessutom köpte jag en skohylla (det på bilden). Äntligen har jag hittat en som får plats i min "hall". Passade även på att köpa ett par skor. På grund av mina många blåsor på tårna måste jag ha ett par skor 'utan tå' - och jag kan inte ha min flipflops på jobbet. De nya skorna är de på nedersta hyllan i mitten. (Det syns inte hur de ser ut, men iallafall.)

När jag kom hem från stan åkte kycklingbrallorna av och bikinin på. Gick upp och la mig på takterassen och där blev jag liggandes resten av dagen. Strax innan 15 hörde jag vrål och sång. Efter en stund kunde jag urskilja vad det var för låt - det var Änglarna som sjöng. Jag förstod att det var IFK som spelade på Gamla Ullevi. Jag hörde 2 jubel innan slutjublet - så jag antar att de vann med 2-0? Jag låg kvar några timmar till o hade det skönt. Men nu är det soffan som gäller!

Man kan ha det värre

Vädret blev inte som vi trodde. Det blev bättre! Staden var inte som vi trodde. Den var bättre! Helgen blev superbra och Manneken Pis var bara en liten fjant precis som vi räknat med. Inga besvikelser här inte bara massa massa positiva överraskningar. Det är fantastiskt fint i Belgien. Vilka hus. Vilka kontraster. Urgamla hus med tinnar och torn, med statyer och guld. Ja, och så skyskrapor också.

17.00 - direkt efter jobbet i torsdags begav vi oss mot Göteborg city airport. Vi hade bråttom. Flyget skulle lyfta 18.45. Med betoning på skulle. Tror vi kom iväg vid 20.30 - dvs. samma tid som vi skulle ha landat. Det tar nämligen bara 1h och 40min från Göteborg till Charleroi. Trots att flyget var så försenat höll vi på att missa det. Men det är en annan historia.

Vi flög. Vi landade. Vi tog shuttlebuss. Vi tog taxi. Vi kom fram till hotellet Hotel du Belmont. Vi sov.

Frukost i solen på Exki. Ananas. Skoskav. Grand place. Manneken Pis. Mur. Tintin. Barbapapa. Smurfarna. Lekplats. Gå. Gå. Gå. Park x3. Sol. Picnic. Italienare. Kyrka x8. Utsikt. Åska. Pub x5. Kyckling. Vin.

Tåg. Frukost i park. Sol. Shoppa shorts. Torn. Trappor. Utsikt. Häst. Gå. Gå. Gå. Belgiska våfflor med hot chocolate. Park. Pasta. Grand place. Pub x3. Hallonöl. Persikoöl. Belgisk choklad. Karaoke. Blåsor på fötterna.

Efter två-tre timmars sömn hoppade vi in i en taxi. Tog oss till Gard du Midi. Shuttlebuss till Charleroi. Det blev frukost på flygplatsen innan avfärd. Vi kom hem enligt tidplan. Fick skjuts hem. 1h senare var jag på plats på SATS Kungsgatan. Hade fått veta att M skulle köra dansen och coren - och det kunde jag ju inte missa. Trots lite matbrist, sömnbrist och 7 äckliga blåsor på fötter/tår gav jag gärnet och det var underbart.

Standardkommentaren de senaste dagarna har varit "man kan ha det värre". Så sant som det är sagt. Helgen har varit grym! Nu ligger jag och myser i soffan och äter belgisk choklad och njuter av att vara ledig i morgon också! Man kan deffinitivt ha det värre. Jag har inte orkat gå igenom alla bilder. Och jag har inte fått Isabels bilder än. Men jag bjuder på lite naturbilder / byggnader från Bryssel (dag 1) och Bruges (dag 2). Jag gillar Belgien!

Snygg rumpa

Den där panik-knappen som jag nämnde i ett tidigare inlägg skulle kommit väl till pass igår. Ja, idag också för den delen. Igår fungerade inte telefonerna som de skulle när vi kom till de nya lokalerna. Panik-knapp. Alla våra program som vi behöver fungerade inte (och gör det fortfarande inte). Panik-knapp. Inte nog med det. Jag fastnade i hissen igår. PANIK-KNAPP!

Jag ska aldrig med åka den hissen. Jag bryr mig inte ett skvatt om att jag jobbar på 7e våningen. Trappor ger snygg rumpa och lår! :D

Sommarvärme

Nån som vill med oss till Bryssel i helgen? :)

No more

Idag har jag varit i nya jobblokalerna och plockat upp grejer. Måste komma ihåg att åka dit i morgon o inte till gamla stället. No more buss 58. No more buss 186. Hej sovmorgon. Hej spårvagn 2. Hej mina fötter. Och snart - hej cykel. :D

Känns som det kommer att bli en rörig dag i morgon. Nytt ställe, nytt datasystem, ny telefon, ny växel - nytt bord, ny stol, ny bordsgranne. De sistnämnda grejerna ställer inte till några problem, men växel, telefon och datasystem kan göra det. Hjälp.

Miss you love

Säger godnatt med en låt. Maria Mena får avsluta denna vecka. Det är denna låt som vi dansar till på jazzen just nu. Så fin!

Lakritsfestival

Hur underbart är det inte att gå av tåget (21.17) och det är 10 grader ute! Nu är det verkligen vår. Jag har haft några awesome dagar i Stockholm. Inhandlat en vårjacka (finally!!), varit på musikal - Romeo&Julia (helt fantastisk!!), fikat på Princess (mys!!), varit på Lakritsfestival (mums!!) - och hela tiden har det varit sol. Bättre kan det inte bli.

Men nu är jag tillbaka i Göteborg. Nu dröjer det hela 1,5v till nästa tripp. BRYSSEL!

Dagsrapport

Insvept i filt, fötterna i fotbad och ett plåster/förband i nacken. Ätandes ugnspannkaka och tittandes på Efterlyst. Där har ni mig just nu.

Höll på att försova mig i morse. Hade glömt att sätta klockan. Men, jag vaknade - kollade på klockan, studsade upp som en studsboll - på med kläder och ut till bussen. När jag kom till hållplatsen så hade jag 2 minuter tillgodo. Det ni. Jag vaknade 6.49 och bussen gick 7.03

Nu är det inte långt tills jobbet byter lokaler. Det blir stor skillnad. Sova längre, komma hem tidigare. I samma veva justeras klasserna på SATS. Eller ja, en tränare slutar vilket gör att det blir en himla massa byten av tränare på klasserna. Detta gör att mina prioriteringar på "viktiga pass" kommer att ändras. Med andra ord, mina dagar kommer se helt annorlunda ut framöver. Jag kommer lätt att hinna till Valhalla på en halvtimme för att kunna gå på 17.30-passen. Yippie! Frågan är om jag hinner till Kungsgatan på en halvtimme. Hmm. Återstår att se. Hoppas hoppas. Sen, i maj, när Urban (min cykel) kommer till Göteborg - då kommer jag hinna! Söndagar som har varit veckans viktigaste pass är inte längre lika viktigt och idag sa jag 'hejdå' till S onsdagsdans. Lite synd att jag inte kommer kunna gå för henne mer. Men det blir bra...massa andra förbättringar ju! I like.

Något jag inte gillar är att jag fick avboka min massage i morgon. Kan inte få massage med förband i nacken. Crap. Men det är bättre. Mycket bättre. I morgon blir det Yoga och Jazz och på fredag tar jag tåget till Stockholm för musikal och syskonmys!

BodyBalance

Var på BodyBalance ikväll. Underbart. Börjar komma in i nya releasen nu, men visst saknar man den förra litegrann. Som vanligt vid releasbyten. Mest saknar man ju musiken. Till exempel denna:

Den nya releasen har givetvis bra musik också. Som denna låt:

Gillar Hayley Williams (Paramore). Tänk att Paramore kommer till PIP i sommar. Wohoo!!