Magi i Slottsskogen

Inläggen haglar inte tätt nu förtiden. Mitt förra inlägg handlade om magin på Ullevi när Robbie Williams uppträdde. Igår var det magi i Slottsskogen när Alicia Keys uppträdde.
 
Way out west 2013 - ingen speciellt bra lineup, tyvärr. Det gjorde att festivalen tyvärr inte fick oss som publik, i alla fall inte som betalande publik. Nej, vi planka inte heller. Vi satt utanför, i Slottskogen, på kullen, och hade finfin utsikt. Något skymd sikt, men ljudet kan man ju inte klaga på i alla fall. I fredags lyssnade/kolla vi på Håkan Hellström. Jag är ingen fan direkt, men några bra låtar har han. Men det är ju alltid skoj o ligga på rygg i gräset, ha picnic och lyssna på live-musik. Men igår var det mer än så. Alicia Keys var fantastisk! Bilden nedan är tagen från vår sittplats på kullen. Man ser storbildsTVn där Alicia sitter vid pianot i sin hatt. Och så kan man skymta scenen där bakom grenarna. Ibland fick man syn på Alicia eller någon av dansarna. Annars var det mest ben. Men som sagt, ljudet var det inget fel på. Och den kvinnan kan sjunga. Fallin', No one, Empire state of mind och Girl on fire var HELT FANTASTISKA! Alicia var sist ut och avslutade WOW2013. Därefter blev det blixtar och dunder...jag hann inte hem. Genomblöt och lite smådarrig efter cyklandet i åskovädret kom jag hem, sjungandes på No one....o jag sjunger än.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback