Kulturell

Jag är ju kulturell så det förslår. Det är ju inte första gången jag skriver om att jag varit på någon konsert/musikal/dansföreställning etc. Men hey, I like it!

Igår var det streetsmart festival i Göteborg. Det vill säga, "lämna bilen hemma". Nu har inte jag någon bil - så det berörde mig väl inte jättemycket. Jag gillar att promenera, och jag gillar min cykel Urban. Det var cykelkorteger genom stan där massor med cyklister kom på led. Hela Grönsakstorget (i vanliga fall en parkering) gjordes om till festivalområde. Yeay för ett bilfritt Göteborg. Vi (jag och Sara) kollade på några konserter. Moneybrother, Maia Hirasawa och Ebbot (Soundtrack of our lives) sedan frös vi så mycket att vi skakade.

Efter en tur till Indiska, för att köpa nya ljuslyktor, gick vi hem. Jag har ett konditori/bageri på min gata som jag inte testat förut. Det har jag gjort nu - och det var inte sista gången jag var där. Te, kärleksmums och tända ljus, medan man lyssnar på regnet utanför.

Efter att jag tinat upp mötte jag Malin vid Storan. Det var nämligen Urban Connection. Helt fantastiskt bra! What came out of the Mothership & Public Emily och Anna Näsström, Twisted Feet och Anna Eileen Jeppesen mfl. Först var det show och sen var det battle. Det blev 3 grymma timmar med dans. Love it! Kvällen avslutades på Tintin. :)

Mycket kultur på en och samma dag. Så, idag känner jag att det blir till och tvätta, rensa källaren och plocka upp höstkläder. För jag får väl inse att det är dags att börja använda jacka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback