Grymma helg

Det har varit en mycket bra helg. Bra på många sätt. Lördag: hoppade ur sängen vid 7.40 - på med träningskläder, easytone-skor och "viktarmband". 8.00 mötte jag Isabel vid Brunnsparken. Vi tog en powerwalk ner till Operan, längst vattnet till StenaLine-terminalen, upp till Masthugget och Masthuggskyrkan och sedan hem till Isabel i Vasa. Underbart väder. Därefter gick jag till SATS-Kompassen för 1h yogalates. Vid 10.45 var jag hemma igen, och då blev det frukost ute i solen. Förutom att jag lyckades få ett groteskt skavsår under PWn så det det en fantastiskt bra start på dagen. Det blev sedan en slapp dag fram tills dess att jag mötte Louise på ICA Maxi för lite mat-handlande innan vi åkte till Rebecca i Mölndal för matlagning, drinkar och Melodifestival. Bra dag helt enkelt. Jag var väl hemma vid 2.30 eller så och då somnade jag på fläcken. Söndag: Givetvis började jag dagen med blåbärssoppa till Vasaloppsstarten 8.00. Kollade på Vasaloppet fram tills dess att de hade 5km kvar till Mora. Då var jag tvungen att gå. På spårvagnen var jag tvungen att kolla Aftonbladet i telefonen för att se vem som vann. (Och nu har jag ju fått se målgången i efterhand.) Mötte upp Rebecca vid Olivedal. Det vankades brunch på Tintin. Efter några trevliga timmar på Tintin vad det äntligen dags för dans med Hanna på Kungsgatan. Hanna har varit i Thailand i 2 veckor. Så det blev ett kärt återseende - och bebismagen hade vuxit märkbart. Dock var hon aldeless för brun och fräsh. Man kände sig som ett spöke där bredvid henne. Men hennes energi och positivitet smittar av sig. Så min trötthet, övermätthet och äckliga skavsår var som bortblåst. Det var ett grymt kul och extremt jobbigt pass - Hanna hade ovanligt mycket energi. Efter dansen dunsade jag ned i soffan. Och nu har det blivit Så ska det låta - med bästa Peter Johansson och Mathilda Hansson och därefter Spårlöst. Och jag lär bli kvar i soffan en stund till. Grym helg.


Välkomstdrink hos Rebecca. Mums med Pigelin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback