Teitur - Anna Ternheim - Melissa Horn



Det var fantastiskt bra igår på Trädgårn. I början åkte tjocktröjan på och av flera gånger. Varmt-kallt-varmt-kallt. Men vi hade uppehåll - inget regn på hela kvällen! Men oj vad det blåste. Artisterna fick kämpa med hur de skulle stå på scen för att inte blåsa bort. Scenen blåste sönder. Så vi fick ha träd och himmel som kuliss istället för de svarta scenväggarna på vissa ställen. Som man kan se på bilderna så va ena scenhörnet helt när Teitur spela...men sen var det inte mycket kvar där. Att artisterna skulle ha nån fin bakgrundsbild var det inte tal om - det gick inte. Efter en låt gav Melissa upp - "nu måste jag få lov att sätta upp mitt hår - det är ingen idé att försöka vara snygg längre" - håret flög runt och stackarn såg ju ingenting. Men oj vad bra det var. Teitur - så söt. Jag kunde bara en låt, I was just thinking, och den fick jag höra. Jag gillade honom och hans färöska/svenska/engelska snack :) Anna Ternheim - sjukt proffsig och cool som vanligt. Jag gillar henne. Riktigt bra konsert. Och sist, men inte minst - Melissa Horn. Bäst! Inget snack om det - hon är bara bäst. Väldigt bra grej av dessa tre att turnera ihop. De passar tillsammans. Samma målgrupp. Dvs. Jag! Gitarrmusik när det den är som bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback