Good vibrations

Det händer ganska mycket i Göteborg. Det har väl inte undgått någon att Bruce Springsteen varit här i helgen. 3h 40min-spelningar både fredag och lördag. Grymt. Jag var inte där. Men jag var på taket och lyssnade...och tittade på publiken. Bild no1. Fast jag tyckte nästan att det var ännu coolare att sitta vid vattnet utanför Trädgårn och lyssna på The Beach Boys i söndags. Bild no2. Jag satt inte still en sekund. Folk buggade och twistade för fullt på gatan och allsången var enorm. Man såg faktiskt lite av scenen. Vi såg ett huvud - jag vet inte vems, men vi såg det. När Madonna var på Ullevi för någon vecka sedan så hittade jag ställen där man kunde stå för att se in på arenan. Jag kunde se Madonna. Nu, när Bruce var där hade de vidtagit åtgärder. Hela kvarteret runt Ullevi var avspärrat och lastbilar stod för eventuella platser där man kunde tjuvkika. Det gillade jag inte...jag som hittat de bästa ställena. Men, men. Taket fick duga. Undra vem/vilka jag ska tjuvlyssna på härnäst?!


Nästa vecka är det Way out West. Oj så jag längtar. Blur, Florence and the Machine, First Aid Kit m.m. och veckan efter är det Kulturkalas. Melissa Horn, Timbuktu, Svenska björnstammen m.m. Där blir det ingen tjuvlyssning, där ska jag både se och höra!

Good, good, good vibrations....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback