Ibland ska man ha tur

När Rihanna ställde in måndagens konsert blev jag orolig att även tisdagens skulle ställas in. Jag var nästan säker på att det skulle bli så. På tåget till Sthlm igårförmiddag snackades det hejvilt om Rihanna. Var hon sjuk? Utmattad? Vad skulle hända? Ingen visste. Alla hoppades att vi skulle få se henne i Globen på kvällen. 

Under hela dagen tittade vi på Aftonbladet i telefonen för att hålla oss uppdaterade om senaste nytt. Vid 12 kunde det konstateras att Rihanna var på plats i Sthlm, men de kunde inte bekräfta något om konserten. Vid 16-tiden stod det "Live Nation kan bekräfta att kvällens konsert blir av". Otrolig lättnad, men samtidigt vågade man inte lita på det helt säkert. På måndagen hade de ju ställt in så sent som vid 19. 

Men vi fick se Rihanna. Otroligt bra! Man märkte inte direkt av någon sjukdom (inte röstmässigt iallafall). Kanske ovanligt långa pauser mellan låtarna? Inte vet jag. Jag har inget att jämföra med. Jag tyckte iallafall att det var fantastiskt. Hon gick ut hårt med Only girl. Sedan var det bra ända tills Run this town - då blev det fantastiskt. Och sedan blev det bara bättre o bättre. Det vill säga...det var magiskt när hon avslutade konserten med Umbrella.

På tåget hem nu ikväll var det många som pratade om konserten igår. När vi kom fram med tåget vid 20.30 hörde jag någon som sa "Rihanna ställer in ikväll". Jag visste inte vad jag skulle tro. Vi skämtade om det igår. Men så var det. Rihanna har ställt in ikväll. Vilken himla tur vi hade! Nu har jag fått veta av folk som var på plats ikväll att de fick beskedet kl 20.15 och då hade inte Calvin Harris kommit ut på scen än. Igår kom han ut vid 19.30. Men 20.15 ropade de alltså ut i högtalarna i Globen att konserten var inställd och då hade de allra flesta varit där i 2-2,5h. Så tråkigt för alla som skulle se henne. O tråkigt för alla som skulle sett henne i måndags. Just nu är jag otroligt glad att jag fick se henne igår.

Lillasyster har bilderna vi tog. Men här får ni en som jag snodde på Aftonbladet. Bilden är tagen under låten Hard (den låt Rihanna hade som mest kläder på dig).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback