Hjälp

Kallade jag det storm det som var tidigare idag - så är det orkan nu. På gymmet fick jag höra att Älvsborgsbron är avstängd. Fasaden på ett av husen på Backaplan har blåst sönder. De sa att det var varningar utfärdade och man rekomenderade att man skulle stanna inomhus. Fast vi var ju tvugna att ta oss hem. Tydligen har vattnet stigit så pass att det är kraftiga översvämningar. Jag hade stora problem med att ta mig hem. Jag blev riktigt anfådd och det var kämpigt för benen. Ibland fick jag vinden i ryggen och då praktiskt taget flög jag fram. Att försöka cykla var det inte tal om. Väl hemma hade strömmen slagits ut. Så det blev till att duscha i skenet av stearinljus. Nu är det soffan, stearinljus och tjock filt som gäller. Men snart tycker jag inte att det är mysigt längre. Vill ha elen tillbaka. Börjar även fundera på om mitt hus verkligen är stormsäkert. Det smattrar, knakar, slår och låter. Stormar från alla håll. Nackdel att ha hörnlägenhet (den enda nackdel jag har kommit på med hörnlägenhet) är ju att det låter från alla håll. Gardinerna och julstjärnan svajar lite - så balkongdörren är nog inte helt tät. Känns som att detta kan bli en lång kväll...men en sak är säker. Jag kommer stanna inomhus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback