The last day

Kulturkalasets sista dag. Veckans sista dag. Sista semesterdagen. Den där doften av popcorn, langos och churros som legat över Göteborg senaste veckan kommer vara som bortblåst i morgon. De där sovmornarna kommer vara ett minne blott. I morgon är det verklighet som gäller.

Den 'sista dagen' blev iallafall en ganska bra dag. Dagen började med sovmorgon och frukost framför Nyhetsmorgon. Därefter en promenad i solen. Jag tog en sväng på stan. Jag skulle inte ha något. Det är alltid när man inte ska ha något som man hittar massa saker. Likaså idag. Höstsaker. Supersnygga skor - beige med kilklack (bild nedan). "Uggs" - mörkbruna (fake såklart). Brunt linne med spetsdetaljer. Mysig grå omlott-kofta.


Sedan blev det Danspass. Underbart skoj som vanligt. Och påväg hem stannade jag vid Kungstorget för att kolla på slutet på RixFM-festivalen. Jag hann se Love Generation, Anderas Johnsson, Broken Door, Nicke Borg, Erik Segerstedt, Erik Hassle, Chris Medina och Danny.

Höjdpunkten på söndagar brukar vara dansen. Och den var underbar idag. Men trots det får den känna sig besegrad av både mina nya snygga skor och Chris Medina.

Chris Medina spelade såklart "What are words" samt den låt som han framförde på audition för American Idol - The Scripts låt "Breakeven". GOOSEBUMPS! Behöver jag säga att det var allsång och mycket tårar när denna låt sjöngs?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback