Piloxing



Piloxing - en blandning av pilates, dans och boxning.
Det märks att videon med Viveca (uppfinnaren av Piloxing - som förövrigt är svensk bosatt i Hollywood) här ovan är lite fejkad. Sådär torra kläder har man inte. Svetten rinner. Och det är svårt att se sådär glad ut hela tiden - det blir en och annan grimas under passet. Piloxingen igår var superkul. Man kunde vrida ur kläderna efteråt. Vi var en överfull klass i en liten sal där fläkten inte fungerade och speglarna immade igen. Men ack så skoj vi hade!
Jag vet att det är lite hypat med Piloxing - stor Hollywoodtrend. Jag gick 2-3 gånger förra året och tyckte väl att det var ok. Men nu har jag gått 4 gånger (på 1,5 månad) och jag är fast. 

JA - det ser töntigt ut
NEJ - man måste inte vara klädd i rosa/svart
JA - det är otroligt bra träning

Funderar på att skaffa Piloxinggloves - men 400kr...hmm..jag vet inte jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback