Picnic

Jag har fortfarande inte badat. Men jag gjorde ett tappert försök i söndags. Strålande sol från en klarblå himmel och otroligt varmt och skönt. Jag och Isabel tog bussen till Askimsbadet där vi skulle möta upp Linda och Jack. Men precis när vi kommit fram till stranden blir himlen svart och tunga droppar träffar oss. De tunga dropparna blev skyfall inom loppet av 10 sekunder. Vi sprang 30 meter och ställde oss under tak. Efter 10-15 minuter insåg vi att regnet tänkte minsann inte sluta än på länge. Vi började springa mot vägen. Men insåg snabbt att det inte var nån poäng att springa. Vi var redan genomblöta. Dränkta. Vi hade inte direkt några löparskor och det var svårt för Linda att springa med barnvagnen där Jack då och då stack ut huvudet och tjoade "vatten!". 
Genomblöta kom vi på bussen och var glada över att kunna torka oss på badhandukarna som vi hade med. Mina rosa skor hade blivit klarröda och min klänning var tung och satt som korvskinn. 
Jag hade min träningsväska med eftersom jag skulle och dansa direkt efter stranden. Nu var vi ju snart hemma hos Isabel igen där jag fick ta på mig mina fuktiga träningskläder och låna ett par flipflops. Sen blev det en tur på stan och lite lunch. I stan regnade det minsann inte. Men det blev en trevlig förmiddag iallafall. Jag blev ju genomblöt - även om det inte var av att bada. Och jag fick ju se havet iallafall. Har aldrig varit där förut. 
Efter stan blev det ett underbart danspass. Och det märktes att det var första Maria-passet på 4 veckor. Alla var taggade men hjärnan var inte helt med. Men det blev kalasbra! Som vanligt. Åh, vad jag har saknat den dansen. Sen avslutades söndagskvällen på bästa möjliga sätt. Isabel kom över och vi hade en kvälls-picnic. Att sitta ute på taket i shorts och linne och även fast solen gick ned så fanns inte en tanke på att gå in eller ta på sig en tröja.
Vi ska göra ett nytt försök till strandbesök efter jobbet på torsdag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback