Comeback

Idag entrade jag center courten (jaja, bana 5 på GLTK) för första gången på evigheter (aldrig varit där förut). Alla fans var som galna över min comback (ok, jag har inga fans). Efter 5 långa år stod jag på en tennisbana igen. Och det var underbart. Iklädd mitt vita linne med juveler (någon typ av nitar?!) kände jag mig som Serena Williams. I och för sig är väl hon trogen sin sponsor NIKE, mitt linne är Adidas. Men men. NIKE-skor hade jag iallafall.

Okej, det är väl bara att inse. Jag är ingen Serena Williams, ingen Venus heller. Men jag var inte fullt så dålig som jag trodde. Blev ett par riktigt bra bollar. Och såklart en del kantträffar :) Det kommer inte ta 5 år till nästa gång, det lovar jag. Ska försöka spela då och då och förbättra mig. Jag gillar tennisbanor - och jag gillar den där lukten. Jag gillar att utmana reaktionsförmåga och snabbhet. Jag gillar att drämma till bollen hårt. Jag vet vad som måste övas på - och det ska förbättras. Jag gillar att veta att jag kommer bli bättre - typ som Serena Williams.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback