Update från Globen

Melodifestivalen var GRYM. Jag har aldrig varit i Globen, så bara det var mäktigt. Jag har varit på några Melodifestivalen innan, men som vanligt är jag grymt impad av allt som händer runt omkring. Så mycket folk, lampor, kameror, sladdar - ja allt som ska hållas reda på. Coolt. Vi hade bra platser - på sidan långt ner, långt fram. Så vi hade stenkoll på allt som hände på scen och det var mäktigt att se hela Globen full med folk. Dock hade jag ingen superkamera med mig, men några bilder blev det.

Vann rätt låt? Nä. Salem Al Fakir skulle ha vunnit. Min favorit hela vägen. Och inte blev det sämre när Björn Gustavsson äntrar scenen.



Wow. Andra wow under kvällen var Sverige-Norge matchen där artisterna avlöste varandra och avslutades med Alexander Rybak. I like. Hans dansare är ju hur coola som helst. Casablanca vs. Malena Ernman var en annan grej som gav ståpäls. För att inte tala om entrén. Eye of the Tiger med Måns, Christine och Dolph.



What to say. Jag gillade det.

Det är sån himla skillnad att vara på plats mot att se det på TV. Bl a så tyckte jag inte att Jöbacks "lasershow" syntes så bra i TV - där var det mest fint, men live..shit va häftigt det såg ut.

Och om någon undrade...nej, jag köpte ingen rosa cowboyhatt eller fjäderboa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback