Köade i timmar

När jag gick förbi Scandinavuim igår vid 16-tiden var det fullt med folk utanför. Kravallstaket. Filtar och sovsäckar. Jag gick förbi Scandinavum igen vid 17.45. Ännu mera folk. Ännu mera filtar. Hade ingen aning om vad som hände. Det stod en kille och sålde öronproppar. Som jag sa till mamma i telefon; medelåldern är 17 och det var övervägande tjejer. Många hade kort kjol, höga klackar och för mycket smink.

Nu vet jag vad som hände. Det var konsert med Tokyo Hotell. Jag har hört talas om dem, men har nog aldrig hört dem. Vet inte hur de ser ut eller vad de spelar för musik. Men...uppenbarligen är jag fel målgrupp. Målgruppen är tjejer mellan 14 och 18.

Men varför köa i timmar. Helt sjukt. Frysa halvt ihjäl bara för att komma långt fram på golvet? I övrigt så är ju platserna numrerade menar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback