Gymnastikens dag

Har varit på stan ett par timmar. För ovanlighetens skull har jag varit i Nordstan. I nästa två timmar stod jag och tittade på uppträdanden. Det är ju Gymnastikens dag idag. Olika grupper uppträdde i truppgymnastik (trampett, flooring, dans och fristående). Solister, duetter och trion i rytmisk gymnastik (band, käglor, tunnband, hopprep och boll). Helt fantastskt kul. Sen så var det massa barn också som hoppade ljushopp, gick på "lina", gjorde kullerbyttor etc. Det känns som igår som jag själv höll på med gymnastik. Blev sugen när jag såg trampett och fristående. Det var det jag gjorde mest i trupp. Individuellt var det matta, fristående, bänk, bom, plint, räck, barr och ringar. Men fristående var hela tiden min favoritgren både individuellt och i trupp vilket inte är så konstigt eftersom det mest liknar dans :) Det var kul att tre grupper uppträdde i jazz/showdans också. Ett långt medley med schlagertema. Fantastiskt roligt att se. 

Nu ska jag snart iväg och dans. Ska bli superkul. Är dock lite seg i kroppen. En massage skulle inte sitta fel.     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback