Sportig helg

Känner mig riktigt sportig :)
Igår spenderade jag ju som sagt hela eftermiddagen/kvällen på Swedish beach tour och kollade beachvolleyboll. Riktigt kul sport faktiskt. Speciellt i de underbara vädeförhållanden som gårdagen bjöd på. I förmiddags var jag på Ullevi och kollade Världsungdomsspelen i friidrott. Lite flashback till Nobelstadion - inte för att Nobelstadion på något sätt påminner om Ullevi. Men Nobelstadion ÄR friidrott för mig. Det var där jag såg de första friidrottstävlingarna (ungdoms SM för massa år sen) och jag minns att systrarna Kallur var överlägsna. Det är på Nobelstadion jag själv tränade friidrott i några år. Men, nu är det snart tennis på TV :) Final i Wimbledon. Nadal - Berdych. Spanien - Tjeckien. Jag tror på Nadal. Hade ju helst hoppats på Söderling i finalen, så klart. Men är mest förvånad över att inte Federer är i final. Men det blir nog en bra match. Berdych har ju spelat sjukt bra hela turneringen och slagit ut både Federer och Djokovic. Men, även om Berdych vunnit över Nadal tre gånger så tror jag Nadal är för stark. Det är vad jag tror. Dock tänker jag inte se hela matchen, jag tänker dansa, men början och förhoppningsvis slutet (jag hoppas på en lång och jämn match).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback