I'm not leaving now

Skyfall över parken. Jag skojar inte, fy bubblan vad jag fryser. Inte ett regnställ kunde hålla torrt ikväll. Kläderna är upphängda, jag var blöt ända inpå kroppen. Iskall som en Piggelin, dock inte grön - snarare blå. Pengar har jag lagt för att torka. Håret är blött och risigt. Jag sitter i en filt och hackar tänder. Det blev en tidig hemfärd ikväll. Jag stod helt enkelt inte ut.

Kom till PIP runt 18. Blev blöt så fort jag klev ur bilen. Tittade lite på Hästpojken. IP hade förvandlats till en megastor lerpöl. Sedan hoppade och sprang vi med Hoffmaestro & Chraa. Rödbrun ler-sörja skvätte all over. Det är ju inte så att man står still när de är på scen. Håller dock fast vid att de flesta låtar låter likadant. Visst finns det guldkorn. Men det vackraste guldkorn av dem alla fick vi minsann inte ta del av. Jag väntade och väntade. Men nä, de spelade inte I'm not leaving now. Sanslöst dumt. Amanda Jenssen entrade scenen i dalen. Faktiskt ganska bra. Men jag frös så mycket så jag gick runt en hel del för att hålla lite värme, samt att inte låta regnet piska mig i ansiktet hela tiden. Ställde mig under entrétaket till gamla Folkets park och tittade på Invationen. Skönt att slippa undan regnet för en stund. Men det blev så kallt att stå still så jag fortsatte att vandra runt i leran. K hade dragit för länge sedan. Det hade jag också gjort, om det inte var så att Takida skulle spela på stora IP. I strilande regn blev det allsång till: Curly Sue, Handlake Village, Tear It Up Again, The Things We Owe, Never Alone Always Alone... Helt klart kvällens bästa. Sedan tog jag kvällen...22.30

Nu håller vi alla tummar vi kan för att vi ska få ha uppehåll i morgon. Snälla. Inget mera regn nu. Jag har inte riktigt bestämt mig för hur morgondagen blir. Något som är säker är att jag ska stå längst fram och sjunga till Melissa Horn. The Hives är också givet. Riktigt tråkigt att N*E*R*D inte kommer. Attans. Undrar om de lyckas fixa ett nytt band på ett dygn!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback