Funhouse



21.30 klev P!NK upp på scenen. "Klev" är dock helt fel ord att använda. "Föll" kanske är mer korrekt. Ett fall på 30 meter från en låda hängande i en lyftkran. Det gula i mitten på bild 1 är P!NK påväg ner. Det kallar jag entré. En häftig sådan måste jag säga. Men det slutade inte där. Bild 2 visar hur hon plötsligt börjar klättra i tyg och göra konster. Det var man inte riktigt förberedd på. Och hängande där uppochned så sjunger hon så vackert. Har hon varit cirkusartist? Bild 3 är magisk. Det är gåshud från huvud till lilltå. Det är I don't believe you i ett sken av iPhones och kameradisplayer och med 31 142 körare, ja plus hennes 2 egna körare då. På bild 4 är det Funhouse carneval. Det är Who know. Bilderna 5 och 6 visar även de sådant som man inte var riktigt förberedd på. Bild 5 är från extranumret där P!NK svävar över publiken. Det är mäktigt. Det är sjukt mäktigt. Att göra volter och flyga runt i sele verkar höra till hennes vardag. Jag är impad. Och dessutom sjunger hon hela tiden. So what. Helt sjukt galet. Underbart. Men det förvånade mig faktiskt inte så mycket. Inte med tanke på att hon strax innan hoppat in i en genomskinlig gigantisk boll och sprang över publiken. Inget stagediving här inte, det är stagerun som gäller. På bild 6 ser man P!NK i den stora bollen som bärs fram på publikens uppåtsträckta armar. Hon springer som en liten hamster i ett hjul. När hon kommer fram till scenens andra sida kryper hon upp på scen. Hon pustar och säger att så snabbt har hon nog aldrig sprungit förut. Hon visar att det var jobbigt och att hon är trött - hon kanske är mänsklig trots allt?!?!
Fast, nä - hon är ta mig tusan inte mänsklig. Hon är helt otroligt galen.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Visst va de bra!?

P!nk rockar :)

2010-07-25 @ 16:23:59
URL: http://jenniejonasson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback