Rainbow

Det är galet vad det regnat och blåst idag. Klass1-varning. Idiotregn. Det är dagen idag. Blöta och förbannade. Det är jag och I. Bussjäkeln åkte när vi hade plöjt genom snåren, klätrat upp för den leriga backen samtidigt som vi brottades med paraplyerna. Busschaffisen såg oss och stängde dörrarna mitt framför näsan. Jag klappade till på bussen, men nä. Swooch. Det var några fina svordommar som hoppade ur munnen. Vi sprang till en annan hållplats och lyckades komma med en annan buss. Den åkte en helt annan väg än vad jag ville, men. Idag gjorde man allt för att slippa stå utomhus. När vi satt där på bussen och klagade över hur blöta vi var, hur busschaffisen på andra bussen var elak etc. etc. såg vi den snyggaste regnbågen ever. Den var helt fantastisk. Jämn, stor och skarp. Åt ena hållet var det nästan blå himmel och sol, åt andra hållet var det kolsvart. Man såg inte husen bara några meter bort. Sjukt. Men trots att jag kom med fel buss så lyckades jag hinna vill träningen. Step. Det var superkul. Nu ligger jag i soffan, lyssnar på blåst och regn, kollar på Fångarna på fortet och käkar avokadeomacka. Rätt mysigt tycker jag nu. Men det tyckte jag inte då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback