Som hemma

Idag fyllar Anna 22. Tokstort grattis till dig!

Det är inte varje gång man får presenter på sin kompis födelsedag. Anna fick både ge och få - och jag med. Men jag kan gärna få presenter varje gång en kompis fyller år :) Gör det till en vana! Nä, men jag och Anna körde en kombinerad julklapp/födelsedagspresent iår - eftersom vi båda är januaribarn. Tackar och bockar!

Vi hade tänkt att ta födelsedagsfikan på Paris. Men icke sa nicke. Paris finns inte mer =( Måste säga att det känns lite tungt. Aldrig mera Paris. Vi visste att det skulle ske, men vi visste inte när. Så det blev en smärre chock för oss båda när vi såg det igenbommade cafét. När det öppnar igen kommer det heta "Som hemma"...men det kommer inte bli som hemma...det kommer alltid att vara Paris för mig. Det var med tunga steg vi gick de få metrarna över torget till stans andra café, Melkers. Där var det tjockt med folk...det som annars brukar vara relativt tomt. Men, det är klart, någonstans måste ju de trogna Paris-kunderna ta vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback