Konsumera dig lycklig

Igår lämnades rapporten in. Rapporten som har varit mitt liv de senaste veckorna. Rapporten av projektetet som behandlar ungdomar, konsumtion och identitet. Mycket intressant om jag får säga själv. Projektet heter så gott som Du är vad du köper - identitet genom konsumtion. Intressant undersökning, intressanta svar. Och visst kan man konsumera sin identitet...iallafall till viss del. Men blir jag lyckligare av konsumtion? (det ingick inte i undersökningen...men jag vet saret) Ja..ibland blir man faktiskt lyckligare av konsumtion.

- Idag tog jag en sväng på stan efter att jag lämnat in mitt arbete. Jag köpte hårfärg (billigare än jag räknat med då det var mycket billigare på Hemköp än på H&M) jag betalade 45:- istället för 105:-. Jag fyndade även en lång grå/grön väst på Indiska för 99.50:- (ord pris 299:- ) Dessutom fick jag med mig en väska hem. Väskan köpte jag på Åhlens för 79.50:- (ord pris 249:- ) Och ja...jag mår mycket bättre nu och är mycket lyckligare. Eftersom jag inte är helt frisk så var det nog bra med lite luft och lite fynd på det och huvudet känns inte lika tungt längre.

Kommentarer
Postat av: Joss

Att du har lämnat skolan bakom dig (för nu iaf) gjorde nog också sitt till!! =)

2009-01-19 @ 17:27:25
URL: http://missmountain.blogg.se/
Postat av: Måsbarnet

Hihi, skönt att höra att det inte bara är jag som blir på bättre humör av att fyndshoppa ;)

2009-01-23 @ 00:09:41
URL: http://withlovefrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback