En vuxen vardag

I morgon börjar vardagen igen. Vardagen som innebär Göteborg, Skola, Massor med plugg och Jobb. Drygt 2 veckor har jag kvar på denna kurs. Känns kul, skönt, läskigt, skrämmande, underbart, tomt och konstigt. Jag har gått i skolan sen jag började förskolan när jag var 5. Och nu...är jag snart 23. (Oj, vad gammalt det lät när jag skrev det.) Kanske dags att sluta lära mig massa saker och inse att det kanske är dags för jobb (man lär sig iofs massa saker då också...men inte på samma sätt). En vuxen vardag. Men jag är inte vuxen...det lär nog dröja...

Det gäller bara att hitta (och få) det där jobbet. Det där jobbet där man trivs, jobbar med bra människor, lär sig saker och utvecklas. Det där jobbet där man tjänar pengar. (Iofs tjänar man pengar på alla jobb....och bara det är mer än CSN så blir jag glad). Jag vill ha det där jobbet dit jag VILL gå på morgonen. Det där jobbet som är lite lagom utmanande, inte allt för lätt och inte allt för svårt. Det är DET jobbet jag vill ha. Tips, någon?

Kommentarer
Postat av: Måsbarnet

DET jobbet vill ju jag också ha ;) Redo för catfight? Hihi!

2009-01-06 @ 23:43:59
URL: http://withlovefrom.blogg.se/
Postat av: Joss

När du hittat DET jobbet; kontakta mig så kan vi bli arbetskamrater! :)

2009-01-07 @ 13:25:39
URL: http://missmountain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback