PIP day:3

Igår var det tredje dagen på PIP...(K, du bör inte läsa detta inlägg)
Var och kollade på artister som: Johnossi, Anna Ternheim, Misconduct, Simon Norrsveden, Melody Club, Parken, Kristian Anttila, The Last Republic, Sahara Hotnights och Timbuktu.

Vädret var hemskt, lera, regn, blåst, kyla...blä. Det gjorde väl att vissa framträdanden inte blev så bra som de kunde ha varit. Men visst fanns det guldkorn. Anna Ternheim - visst, inte superframträdande kanske - svårt när alla står och fryser i sina ponchos med en vind som gör att regnet blåser i ansiktet. Men hennes röst - vad ska man säga? När hon kom in helt ensam på den grå/svarta scenen med vad jag tycker lite läskig bakgrund och sätter sig vid sitt röda piano och sjunger Shoreline. Goosebumps. Men hon gjorde det bra - hon fängslar iallafall mig trots regn och kyla. Och när killen tar fram en såg och börjar spela på den. Goosebumps igen! Melody Club är ju alltid Melody Club och jag gillar deras framträdanden...sett dem förr och kan gärna se dem igen. Han är lite lagom galen, sångaren, och låtarna sjunger alla med i. Sahara Hotnights var dragplåstret till festivalen för min del. Och jag är så glad att jag beslutade mig för att gå på PIP. Sahara Hotnights var riktigt bra. Sen så bjöd de på en 'surprise' också. De kallade in Jason (Timbuktu) att sjunga en låt med dem. Succe. Jag gillade Sahara Hotnights innan och nu gillar jag dem even more. (K - har du läst iallafall? Sluta nu!) Sist på kvällen, men absolut inte minst, Timbuktu. Vad ska jag säga? Nu vet jag vad man menar med att artister kan skapa magi. Hans framträdande var magiskt. Visst, jag frös och det var lerigt och geggigt - men det glömde jag bort för ett tag. 5 +. Han och bandet Damn bjöd verkligen på sig själva och dansnumren...ujujuj, dem kommer jag aldrig glömma. Hans hyllning till Michael Jacksson var aldeless lagom (och det var sista gången han gjorde den sa han). Jubel till Timbuktu - helt klart. Han är nog den artist som dragit mest folk på PIP hittills (och Thåström kanske...) och det förstår jag. Jag hade åkt hem efter Sahara Hotnights men beslöt mig för att åka tillbaka till Timbuktu (vad skulle annars K säga??) och jag är SÅ glad att jag gjorde det. Oavsett hur dagen blir idag så kan jag säga att festivalpasset har betalat sig..alla bra artister jag sett hittills har varit värda 925:- Men, nu är det sol, så jag hoppas på en bra dag/kväll på PIP idag.    

Kommentarer
Postat av: Kajsa

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! Jag är såååååå deppo nu... varför läste jag det där... Glas that you had a good tim though även om jag är dödligt avundsjuk!

2009-08-01 @ 18:40:01
URL: http://kajsaberggren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback