Midnattsloppet

Jag var väldigt trött när jag slutade jobba idag. Och frös gjorde jag också...väldigt mycket. Men jag beslöt mig för at strunta i både trötthet och kyla. Något jag gjorde helt rätt i.

Jag gick till F (tog väl ca 30-35min) för att kolla in lägenheten. Som för övrigt var really nice. Där blev det Wii (för första gången för mig) - jag var väl sisådär duktig, men bättre ska jag bli (på trummor alltså). Sen skulle vi sätta oss på något café tänkte vi - eftersom F bor i Linné så tänkte jag självklart på Tintin. :) Vad annars?? F har ju inte vart där ännu. Men när vi kommer dit säger tjejen i kassan: "Jag tänker stänga kl:21 idag" Öhm? Dumt tycker jag eftersom de alltid stänger 22. Men men...vi gick en sväng och hamnade på Hemma hos i Haga. Det blev rabarberpaj. Plötslig hände det grejer - och vi satt hux flux på första parkett till Midnattsloppet. Very nice. De första personerna sprang förbi som svarta sträck (skulle tippa på Kanyaner eller så) sen kom en himla massa annat folk - och det tog ju aldrig slut. När de sista sprungit förbi Haga gick vi. Och det visade sig att jag fick bevittna loppet i princip hela vägen hem...målgången var nämligen Heden. Så jag fick se alla en andra gång där de kom och sprang. Ujujuj...att det finns så mycket folk som tycker om att springa - inte klokt. Många utklädda, många små barn...riktigt impad är jag. Jag vart trött av att titta på - så nu blir det sova för mig. Mitt midnattslopp blir alltså de 2 metrarna från soffan till sängen.

Kom på nu...att det kanske var pga Midnattsloppet som Tintin-tjejen stängde tidigt!?! Kanske, kanske inte. Ville hon inte ha öppet då? Skulle hon själv springa? Eller skulle hon helt enkelt bara ut och festa? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback