Magi på Ullevi

Jag vet inte vad jag ska säga. Vilka ord jag ska använda. Gårdagskvällen kan kanske beskrivas som: grym, galen, hur kul som helst, magisk, fantastisk, gåshud...ja jag vet inte. Det finns lixom inte ord att beskriva en 50-årig kvinna i body, med galet bra röst, dansanes omkring i 2 timmar med ett 20-30 tal supergrymma dansare.

I vilket fall det var sjukt bra och jag ångrar inte en sekund att jag och K var där. Minne för livet! Madonna ÄR The Queen. Alla kritiker har tyckt att 'folkmusik-partiet' kunde slopats jag är beredd att hålla med. "La isla bonita" är bättre i orginalversin och den där andra folkmusikslåten som någon sjöng (det var inte Madonna ens som sjöng den) var väl inte allt för bra...men den var kort så det var OK. Men många kritiker har ju sagt "slopa musikallåten". Jag säger bra GÅSHUD. Jag gillar "You must love me" och den är värd mer än bara 1+ och den ska deffinitivt vara med i showen. Det var ju då magi skapades och slutet på showen (de sista 5-6 låtarna) var galet bra! Jag ville inte att det skulle ta slut. Jag skulle lätt kunna sitta där i många timmar till. Det var vad jag tror årets varmaste natt och det var helt sjukt braaa! Fullsatt Ullevi - 59 000 pers, sommarvärme (enligt vad jag hörde ca 25 grader vid 21, 21.30), Madonna på scen...Kan man ha en bättre lördagskväll?!?! 

Jag vill gå idag också!!! Vi hade ju "billiga" biljetter, så vi såg inte showen framifrån, lite synd kanske, men Madonna var ju mycket långt fram på scenen och ute på 'piren' så det var ju inga problem att se...vi satt så nära scenen och så fanns ju storbilden också (inte som v såg till 100% men allafall). Men vi var ju där, nära scen...men det är klart att man kanske missade lite av helhetsintrycket. Men om vi upplevde det galet grymt från där vi satt så måste det varit GALET galet GALET grymt framifrån. Det var magiiii.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback