KulturKalaset dag:6

Idag var sjätte och sista dagen på Kalaset här i Gbg. Det enda jag varit på idag är Rix FM-festivalen. Det var riktigt bra faktiskt - även om det småregnade mest hela tiden.

Årets Rix-artister i Gbg var:
1. Ramsells (husbandet) - riktigt bra. Absolut bästa husbandet som de haft (som jag sett). Folk var dock nervösa att sångerskan skulle hoppa så mycket så att värkarna skulle sätta igång och vi skulle få bevittna en förlossning ;) 
2. Janet - hon från Made In Sweden. Kände inte igen en enda låt, så det var väl inte så skoj. Hon var inte så speciellt skoj på scen heller. 
3. Kim - också han från Made In Sweden. Den killen kan sjunga, och "Here comes the night" sjunger han så himla bra! För sig bra på scen och pratar väldigt naturligt till publiken (till skillnad från Janet). 
4. Sarah Dawn Finer - SÅ bra. Hon var anledningen att jag var där. Hon har en himla grym röst. Gåshud rakt igenom. She's a star. Såg henne 2002 när hon spelade Joanne i RENT. Hon har gjort så många underbart bra låtar, "Remember love", "Moving on", "Does she know you", "Stockholm by morning", "Home" m fl. Idag hade hon premiär för sin nya singel "Standing strong" - mycket bra. OBS - hennes nya platta kommer ut nästa vecka...den vill jag ha. Jag vill ha hennes första skiva också för den delen.
5. Melody Club - lika bra som vanligt. Helt otroligt roliga live. Såg dem ju senast på PIP för 2 veckor sedan, och sett dem flera gånger innan.
6. Anderas Johnsson - jag gillar honom. Alltid gjort och kommer nog alltid att göra. Riktigt bra sånger, riktigt bra röst. Kul att se honom igen, det var något år sedan. Även han hade preimärspelning av sin nya singel "Escape" idag. 
7. Agnes - riktigt bra faktiskt. Har inte sett henne tidigare, men hon var bra på scen. Och det är ju ingen nyhet att hon sjunger bra.
8. Alcazar - de livar alltid upp stämningen. Det är väl ingen i publiken som står still när de drar igång. Det var första gången jag såg den nya konstallationen. Och jag måste väl erkänna att jag tycker de har gjort ett bra utbyte av personer - de både låter och ser bättre ut nu. Det konstaterade jag redan i Melodifestivalen, men nu fick jag ju bevittna det på riktigt.
9. EMD - shit, att 14-årga tjejer kan skrika så mycket. Inte mina favoriter, men det är klart att de inte är dåliga. Lite tråkiga dock. Men jag tycker att det är kul att de dansar lite iallafall. Vi fick även spela in en hälsning till M:s (i EMD) kompisar som ska gifta sig. Kul för dem kanske. Baby goodbye...

Programledare var Titti, Gert och Roger. Jan Bylund gjorde ett litet inhopp också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback