KulturKalaset dag:5

Idag har jag inte varit mycket alls på Kalaset. Var helt ledig idag, inga planer. Det regnade, så det blev en inne dag. Har dock haft mer eller mindre ont i huvudet hela dagen. Jag beslöt mig dock att ta en liten sväng på Kalaset, så jag gick ner till Operan. Där utanför uppträdde Stefan Andersson. Lite besviken på att han bara sjöng låtar kopplade till båtar och det sjöslag som pågick. Folk var utklädda. Typ som alla är när det är Riddarspel, men nu handlade det om båtar - så det var självklart sjörövare + fruar och barn =P Jag hade ju velat att Stefan skulle sjunga Catch the moon. Men men. Gick till 4-Gott och köpte lite godis och sen var det Götaplatsen som gällde. Dansföreställning med Twisted feet + deras gäster. Det var en föreställning med bl a en sambagrupp, ett salsadansande par, en streetgrupp från Sthlm, ett gäng tjejer som dansade street och så givetvis höjdpunkten: Slowmotion Phax. Dessutom hade de 4 tävlanden i Michael Jackson - dance look alike. Publikens jubel avgjorde vinnaren och det blev en liten kille på kanske 7-8år. Så söt. De andra tävlanden var väl 18-30år. Hela föreställningen hade den röda tråden Michael Jackson. Det kunde vara en låt, att bära en handske eller ett viskande tack och en blick upp till himlen. Killen från Twisted feet som pratade avslutade med orden: "Vi vill ha dig kvar Michael". När alla kom in och tackade i slutet fick de gå fram en och en i 'ringen' och dansa...och hela tiden ropades: "Go Michael, go Michael" oavett vem som var inne i 'ringen'. Det var helt enkelt en hyllning till Michael Jackson framförd av många fans.

Att vara ute, att äta lite godis och att kolla på dans gjorde att den mesta huvudvärken försvann. Men min tanke om att sova tidigt kan komma att skrotas av en granne (med gäster) som inte verkar vilja sova än på ett tag. Jag hör musik, röster och skrapande stolar i mitt tak. Tänk om det blir som i Gevalia-reklamen - att taket ramlar ner. Oops. Och här sitter jag i pyjamasbyxor och tofflor. :)


Kommentarer
Postat av: Mimma

hehe men övning ger färdighet så ta på dom hem och gå runt i lägenheten hehe =)

2009-08-16 @ 20:18:03
URL: http://meandcharlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback