KulturKalaset dag:4

Igår började inte Kalaset som jag hade önskat för min del. Var där i god tid för att se Mia & Klara (mina favvisar) - dock upptäckte jag sen att jag sod vid fel scen. Jag kom fram till rätt scen i lagom tid för att se alla gå därifrån =(

Kollade lite på Magnus Bäcklund och sen på Peter Apelgren (heter han så?). Orkade inte stå still så började gå runt lite istället och kolla på en massa 'gatumusikanter' - det var Afrikanskt bl a där en hel famlj var involverad. Coolt. Pappa spela bongotrumma och mamma och 2 så barn dansade. Sen var det en massa andra musikanter som inte var ngt specillt direkt. Kollade lite på Pedro (som jag och M kollade på dagen innan också) - han var lika bra idag :) Några körde kapoeira, det var coolt. Vad mer? Jo, kollade på Charlie Caper också (Talang-vninaren). Sen blev det Petter! O Mia & Klara fick jag ju se iallafall eftersom de var programvärdar hela kvällen. Sjukt bra är de. O härligt med lite värmländska så man känner sig hemma :) Påväg från Petter kollade jag in en slagverksgrupp som hette Decibel - fyra unga killar som var grymt duktiga. Därefter Europe!

Frös som en tok ochsjälvklart spelade de "Final Countdown" sist. Och då menar jag som sista extranummer t o m. Så det blev en lång väntan. Ville bara se den låten och Carrie. Men nu fick jag ju det...tillslut. Efter Europe var det någon typ av karneval som tågade genom Vasastan och ut på Avenyn. Trummor, fjädrar och spacklade tjejer i färgglada paljettbikinis och med plymer på huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback