KulturKalaset dag:3

Igår tillbringade jag lite mer tid på Kalaset än vad jag gjort de tidigare dagarna. Hängde en hel del i "Danstältet" kollade på Nomo Daco och lite på Hoppaloppa (men det var inte så skoj - mest för barn). Sen...kollade på IKEA:s utställning och fick mig en IKEA-katalog. Därefter kollade jag lite på Shirley Sunflower, inte heller någon hit (gautartist). Sen mötte jag upp M och det bar av till Götaplatsen. Det var dags för Rhythm Yoga. Det skulle sättas världsrekord i antal yogautövare. Dresscode: VITT. Alla höll inte på de reglerna (som ni ser i klippet - jag tror att vissa verligen ville synas), men jag och M var vita. Så, vita och fina stod vi där och var lite smått "nervösa" - hur många skulle vi bli? Skulle tippa att det stog ca 10-15 pers där när vi kom. Men det fylldes på. Och enligt 'domarna' så blev vi tillslut 1050 utövare. Jag + M + "1048 till".  Det var SÅ coolt. Allt filmades och ligger ute på Youtube. Jag och M syns flera gånger (inga närbilder som tur var) men vi är där. Härligt väder var det också. Inte varje dag man yogar utomhus och kikar upp mot en klarblå himmel när man gör solkrigaren. :)



Efter att vi varit duktiga och Yogat kollade vi på ytterligare en Gatuartist. Denna gång Pedro Tochas - han var grymt rolig. :) Vad sen...en 3h fika på Eva's Paley med M - vi hade då utsikt över scen och blev underhållna av Hello Saferide och senare Bob Hund.

Idag har jag inte varit på Kalaset något ännu..men det ska bli....:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback