Frysrensning

Jag brukar vara sådär duktig av mig och laga två portioner mat, för att frysa in den ena i en matlåda. Man vet aldrig när sånda kan vara bra. När man har heldag i skolan, när man glömmer bort att man ska iväg och inte hunnit äta, när man kommer hem från jobbet vid 21.45 och är hungrig...and so on. 

Mitt frysfack är fullt. Med andra ord, idag ska jag inte laga någon mat även att jag inte har heldag i skolan, ska iväg någonstans eller har jobbat. Jag ska äta färdig mat iallafall. Jag får verkligen inte plats med en smula till i mitt frysfack...så är det när man har begränsat utrymme...vi är ju 8 st som ska samsas. Men om jag äter matlåda idag så lovar jag att jag kommer ångra mig senare i veckan när jag 'skulle behöva det bättre'. Så är det jämt. Vi får väl se vad det blir. Iofs kan man ju laga till något som är fryst - smart. (Syftar på köttbullar, chicken bits eller något annat som finns i frysen.) Då försvinner ju lite plats iallafall, även om det inte är en matlåda som går åt. Mycket smart. Mina grubblerier över dagens lunch är över. Vad bra bloggen kan vara ibland - skriva av sig, tänka - ingen människa som tycker att det är intressant att läsa sen...men jag har ändå kommit fram till något viktigt. 

Då kommer bara sista frågan...ska jag publicera detta inlägg eller inte?! Gör ni också så ibland - att ni skriver ett inlägg för att 'skriva av er' men sen publicerar ni det inte? Det gör jag...dagligen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback