Dagens design 15 - lapplisa

Som jag nämnt tidigare så kan man koppla nästan vad som helst till design. Jag tycker att design är hur någonting är utformat och 'blir presenterat' för omgivningen.

Design kan vara ett spänne på en väska, eller kankse en lapp på en sko?

Det sistnämna är något av det fulaste som finns. Det finns de som går runt i skyhöga klackar. Ofta lägger man märke till dessa av ett eller annat skäl. Men det fulaste är ju när lappen under skon inte är borttagen. En vit rektangulär klisterlapp där priset står i 5 olika valutor, samt vilken storlek det är. Är det snyggt? Har man platta skor så syns ju inte denna lapp, men när man har dessa enorma klackar... Jag tar bort lappen det första jag gör iallafall...jag vill inte gå runt och visa världen att mina skor är strl 38, köpta på Wedins för 249:-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback