Dagens design 11 - HTML

Jag har ju sagt att jag ska förbättra bloggen...få den snyggare rättare sagt. Förmiddagens projekt var att göra en header. Gillade inte min förra och nu har jag inte haft någon på ett tag. Nu har jag en igen. Vet inte om jag är helt nöjd, men det är en början :) Just det, ändrade bakgrunden också. Vet inte om den blir kvar...men som sagt..den får vara där så länge, i brist på annat.

Nästa projekt blir...jag vet inte. Det märks. Tycker dock att bloggen är aldeles för 'rutig' som det är nu. Vet inte vad man kan göra åt det, men det får väl utforskas. Någon som har tips? Är som sagt inte så haj på HTML-kodning.   


Ett steg i taget...



Senare uppdatering: Nu är inte headern i en ruta iallafall. Bättre? Jo, absolut. Men det känns fortfarande rutigt. Vill inte att intrycket ska vara så hårt - vill mjuka till det lite mer.

Någon som vet hur man får bort rutorna i inläggen? Vill att texten ska komma direkt på bakgrunden. Lika så länkarna till vänster - vill inte ha rutor där. Någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback