Självporträtt

I onsdags när jag åkte tåg satt jag och tänkte på en grej. Inte så ovanligt dock, eftersom jag tänker ganska ofta. :) Men när man åker tåg då har man verkligen tid att tänka.

Denna gång tänkte jag på hur det skulle vara att gå runt med massa bilder av mig själv i fickan. Och att andra gick omkring med bilder på mig i fickan. Värdefulla bilder. Givetvis tänker jag på pengar. Undrar hur det känns för Kungen. När han handlar så lämnar han ju porträtt av sig själv till dem i affären både i silver och i guld. Han får ju saker i utbyte för att lämna en bild på sig själv. Vilken märklig känsla. "Om du får ett självporträtt i guld av mig, så får jag en hamburgare. Ok?"

När man ser ett mynt på gatan brukar man ju tänka typ "titta en enkrona" undrar om Kungen tänker "här ligger ju jag och skräpar". Det är intressant. En upplevelse som jag aldrig kommer vara med om. Men jag är inte så ledsen för det. Jag skulle nog tycka att det var jobbigt. Just pengar är ju så vardagligt, något som alla har (mer eller mindre). Jag hoppas iallafall att Kungen är nöjd med den bild som är på enkronorna och tiokronorna, annars måste det ju vara jättejobbigt.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback