Reklampaus

Konstaterade nyss en sak. Alla TV-kanaler samkör sin reklam. Dvs. man kan inte zappa till en annan kanal i pausen, för det är reklam där också. Dessutom är det reklam väldigt ofta.

Nu är ju inte jag helt emot reklam. Reklam kan vara ganska bra. Man kan gå på toa, fixa något att äta, kolla mailen, blogga etc. när det är reklam. Men sen så gillar jag att titta på reklam (man har ju ändå läst medie- och kommunkationsvetenskap) fundera på varför de gjort som de gjort, varför vissa reklamer körs i samband med vissa TV-program etc. Väldigt intressant faktiskt.

Hur mycket påverkas man av reklam? Jag är nog ganska kritisk, men samtidigt så sker ju saker mer eller mindre omedvetet. Man blir påverkad.



Vilken färg har din dongel? Min är svart (med vita blommor).

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! kul att du har blogg :)

hur går det för dig i göteborg? visst bor du med mimmi nu?

kram malin

2008-11-09 @ 20:05:09
URL: http://malinminelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback