juleljus som glimmar

Ikväll var det inte lika mörkt och dystert som det brukar vara när jag går hem från jobbet. Det är ljus överallt. Och då menar jag ÖVERALLT! Julgran vid Korsvägen, Scandinavium som lyser upp, Lisebergstornet som har blivit en gigantisk julgran och lampor i alla träd.

Om mindre än 2 veckor flyttar jag. Den helgen kommer mam o pap hit, och då ska vi gå på Jul på Liseberg. Jag har aldrig varit där. Men nu MÅSTE jag dit. Nu är det ju inte så att jag flyttar från Göteborg, om det nu lät som det. Jag flyttar inte så långt alls. Men, längre från Lisberg. Det är min första jul här och Gbg är faktiskt mysigt redan nu med alla ljus, nu fattas bara ett tjockt lager med fluffig sockervaddssnö.  

Kommentarer
Postat av: Joss

Åh, det låter mysigt!! =)

2008-11-18 @ 10:45:28
URL: http://missmountain.blogg.se/
Postat av: anna

Hej hej Caroline,

ska du också flytta från Liseberg, vart bär det av för dig? Men du ska vara kvar i Göteborg eller? Själv flyttar jag till Masthugget, men jag måste hålla med om att Lisebergstornet lyser upp fint som gran. Jag ser det perfekt från mitt fönster, lite mysigt minsann. Hoppas allt är bra! Kram anna

2008-11-20 @ 10:44:49
URL: http://annasalster.blogg.se/
Postat av: Måsbarnet

Älskar Jul på Liseberg :) Och om tre helger kommer jag dit! Kommer ha ganska fulspäckat schema men en liten träff på stan hoppas jag vi hinner med. Kramar!

2008-11-20 @ 22:25:22
URL: http://blogg.aftonbladet.se/13711

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback