snö

Snön lyser vit på taken, endast påskharen är vaken.

Det är inte klokt vad det snöar. Det ser ut som om någon har hällt en jätteskål med vispad äggvita över hela Gbg..eller kanske vispgrädde, bomull...eller något liknande. Och så ser det ut som om någon står och skakar ett duntäcke ovanför mitt fönster. Var det inte i Gbg som det inte snöar utan bara regnar? Hmm...nu vet jag, det gör både och. När jag kom in nyss såg jag ut som en stor marsmallow.

Någon som har testat att dra en resväska i snö? Fungerar utmärkt som snöskyffel. Åkte direkt till skolan i förmiddags när jag kom från tåget. Så jag fick släpa dator, väska och resväska hem (kunde ju inte dra resväskan heller) + att jag var tvungen att handla på vägen hem...så en påse mat på det. Tungt och jobbigt i snön. Det ska väl inte snöa så här års? Det ska ju vara vår!!

Tåget var försenat till Gbg i förmiddags, A:s buss också. Och busschauffören som jag åkte med från skolan var inte glad. Stackarn. Bussen körde fast flera gånger, kom inte upp för backar och kunde inte stanna vid de hållplatser som låg i uppförsbacke. Stackars de som stod och väntade på den dels försenade bussen, men som också fick se den bara åka förbi. Inte lätt inte.

Jag är glad att jag var så förståndig 5.45 i morse när jag åkte från Kga att jag tog vinterkängorna. De behövs här.


Kalla mig glömsk, kalla mig klantig. Förra gången var det mobilen, nu är det kalendern. Suck.

Kommentarer
Postat av: Joss

Du, det där lät inte roligt. Usch och fy för snön. Här i Dfs är det väl ca 1 dm snö nu. Morr. Liksom kul när det är kallarna på påskafton än på julafton. Wierd.
Läget annars?

2008-03-26 @ 08:14:18
URL: http://missmountain.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback