Avstånd

Idag tänkte jag ännu mer på det som J och jag diskuterade i måndags.
"I Göteborg är inte avstånden lika långa som hemma."
Det stämmer. Väldigt väl! Bussresan till Karlstad idag var jättelång och jättetråkig. Jag har ändå pendlat den sträckan nästan varje dag i 2,5 år, tills för 10 veckor sedan. Och så lång som den var idag har den aldrig varit. Från Karlskoga till Kristinehamn tar bussen 25 minuter. Det tar 22 minuter att åka 2an från Almedal till Linnéplatsen i Göteborg. Men i Gbg går det jättefort, medan det kändes som timmar mellan Kga och Khamn idag. Är det för att det inte finns något skoj att titta på här om man jämför med Gbg? Eller?
Jag tycker inte att det är så långt att gå från mig och till busshållsplatsen i Gbg. Men det är nog längre än vad det är i Kga, men det känns inte.

Jag saknar inte att pendla mellan Kga och Kstad. Det kom jag på idag när det kändes så långt och så är det ju fläktarna på bussen som inte går att få av, utan de blåser kallt hela tiden. Brrr.

Nä, avstånden är helt enkelt mindre i Gbg även om staden är så mkt större. Så är det bara.

Kommentarer
Postat av: Joss

Så sant så sant! :)

2008-04-04 @ 19:59:02
URL: http://missmountain.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback